Elio v kinech propadl. Nová pixarovka má nejhorší start v historii studia


Nový film Pixaru Elio nezačal v kinech podle očekávání a zaznamenal nejhorší start v historii studia.
Nejnovější originální film od Pixaru, Elio, zažil velmi špatný start v kinech. Snímek s rozpočtem 150 milionů dolarů utržil během svého úvodního víkendu na domácím americkém trhu pouhých 21 milionů dolarů, což je nejnižší číslo v celé historii studia. Celosvětově si film po prvním týdnu v kinech připsal jen 43 milionů dolarů a zařadil se tak mezi největší komerční neúspěchy Pixaru.
Za neúspěchem filmu Elio pravděpodobně stojí dva hlavní faktory. Jednak čelil silné konkurenci v oblasti rodinných snímků - v té době kina ovládly tituly jako hraná verze Jak vycvičit draka nebo remake Lilo & Stitch, které si získaly větší pozornost diváků. Zásadní roli však nepochybně sehrála i slabá marketingová kampaň. Elio je zcela nová značka, a právě proto bylo klíčové jasně a poutavě sdělit, proč by na film měli diváci do kin dorazit. To se však úplně nepodařilo - trailery postrádaly výrazný nápad i zapamatovatelný moment, který by vzbudil zájem a pomohl snímku uspět mezi zavedenými tituly.
Související

Elio: Naše letní putování do vesmíru
Přesto ale existuje šance, že si Elio nakonec povede lépe, než jak to zatím naznačují úvodní čísla. Film si od kritiků odnesl převážně pozitivní recenze a mezi diváky si vede ještě lépe - tak třeba na Rotten Tomatoes má aktuálně výborné skóre 91 %. Díky této pozitivní odezvě by mohl těžit z dobré šeptandy - podobně jako se to stalo například se snímkem Mezi živly. Ten také odstartoval s nevýraznými tržbami (29,6 milionu dolarů), ale nakonec celosvětově vydělal téměř 500 milionů dolarů.