Logo NaStreamu.cz

Elio v kinech propadl. Nová pixarovka má nejhorší start v historii studia

2 min. čtení
Fotka autora
Kristina Kvítková
Záběr z filmu Elio od Pixaru
Záběr z filmu Elio (2025) od Pixaru

Nový film Pixaru Elio nezačal v kinech podle očekávání a zaznamenal nejhorší start v historii studia.

Nejnovější originální film od Pixaru, Elio, zažil velmi špatný start v kinech. Snímek s rozpočtem 150 milionů dolarů utržil během svého úvodního víkendu na domácím americkém trhu pouhých 21 milionů dolarů, což je nejnižší číslo v celé historii studia. Celosvětově si film po prvním týdnu v kinech připsal jen 43 milionů dolarů a zařadil se tak mezi největší komerční neúspěchy Pixaru.

Za neúspěchem filmu Elio pravděpodobně stojí dva hlavní faktory. Jednak čelil silné konkurenci v oblasti rodinných snímků - v té době kina ovládly tituly jako hraná verze Jak vycvičit draka nebo remake Lilo & Stitch, které si získaly větší pozornost diváků. Zásadní roli však nepochybně sehrála i slabá marketingová kampaň. Elio je zcela nová značka, a právě proto bylo klíčové jasně a poutavě sdělit, proč by na film měli diváci do kin dorazit. To se však úplně nepodařilo - trailery postrádaly výrazný nápad i zapamatovatelný moment, který by vzbudil zájem a pomohl snímku uspět mezi zavedenými tituly.

Přesto ale existuje šance, že si Elio nakonec povede lépe, než jak to zatím naznačují úvodní čísla. Film si od kritiků odnesl převážně pozitivní recenze a mezi diváky si vede ještě lépe - tak třeba na Rotten Tomatoes má aktuálně výborné skóre 91 %. Díky této pozitivní odezvě by mohl těžit z dobré šeptandy - podobně jako se to stalo například se snímkem Mezi živly. Ten také odstartoval s nevýraznými tržbami (29,6 milionu dolarů), ale nakonec celosvětově vydělal téměř 500 milionů dolarů.

Nejnovější články